Generelle indstillinger
Kontaktkonfiguration handler om generelle indstillinger for konfiguration af kontakter. Der er default konfigureret et filområde for alle kontakter, både personer og organisationer. Men det er ligeledes herinde, der kan tilpasses, hvis I ønsker at anvende Kunde, som kontaktbegreb.
Læs mere om Kontakt vs. Kundebegrebet her.
Ydermere er det muligt at opsætte regler for, hvorvidt brugere selv kan oprette og redigere virksomheder og kontakter, eller det kun er administratorer, der kan dette.
Endvidere tages der herunder stilling til, hvorvidt kontakterne i jeres system skal angives med et unikt ID.
Automatisk opdatering af kontaktrettigheder
Fra version 126 er det muligt at opdatere rettigheder på kontakter bagud, ændringen gælder for kontakter, som i forvejen er tildelt rettigheder i Fanen Rettigheder, og træder dermed også i kraft når opsætningen Primær part er tilgængelig for sagsmedlemmer, er aktiveret så eksisterende kontakter opdateres og medlemmer på sagen har de samme rettigheder for at se og/eller redigere den primære kontakt på sagen.
Fremover vil der ske en opdatering så snart man aktivere funktionen, så rettighederne til den primære part både gælder nye og eksisterende kontakter, forudsat at de i forvejen har sat rettigheder.
Vær opmærksom på at kontakter uden rettigheder, ikke vil blive opdateret i denne version.
Automatisk sletning af kontakter
I IMS Case er det muligt at automatisere hvornår kontakter slettes. Kassationspolitikken kan aktiveres af "ændret dato" eller "oprettelsesdato", og det er også muligt i stedet at tilføje en manuel kassation. Så længe en sag er tilknyttet en kontakt, vil kontakten ikke blive slettet. Kassationpolitikken er rettet mod at slette kontakter, der ikke længere har en sag tilknyttet.
For at aktivere kassationspolitikken for kontaktkassation, skal du gå ind i administrationen under opbevaringspolitik. Her skal du tilføje den ønskede kassationspolitik. Vær opmærksom på at sætte flueben i "Aktiver kassationspolitik".
Herefter skal du gå ind under menuen "kontakt konfiguration" og vælge kontaktkassation.
Her kan du tilføje den ønskede kassationskode.
I dette tilfælde er kassationskoden "ændret dato" valgt, med en to-årig kassation. Dette betyder, at ligger der en kontakt uden en tilknyttet sag, som ikke er blevet opdateret i to år, vil den automatisk blive slettet.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.