På kontaktprofilen er det muligt at tilføje yderligere felter, såfremt der er behov for at gemme mere information om kontakten. Det kan eksempelvis være, hvis der ønskes at registrere kontakttype på den pågældende kontaktperson, fx økonomichef, IT-chef eller beslutningstager mm.
Felter, der oprettes under sektionen "Kontakt", vil automatisk blive en del af kontaktprofilen og vil derfor ikke være tilgængelige for andre typer objekter (fx sager eller dokumenter.
Følg nedenstående guide, for at oprettet supplerende felter til din kontakt:
-
Opret et nyt feltområde
- Først skal du oprette et nyt feltområde, hvor informationerne skal gemmes. Se artiklen "Opret nyt feltområde" for detaljerede instruktioner.
- I dette eksempel kalder vi feltområdet "Udvidet kundeinformation".
-
Tilføj et brugerdefineret felt til kontaktprofilen
- Klik på fanen "Kontakt".
- Klik derefter på "Opret nyt brugerdefineret felt".
- Vælg felttypen. Hvis du vælger typen "Valgværdier", kan du angive de valgmuligheder, brugeren kan vælge imellem.
-
Angiv detaljer for feltet
- Angiv feltets titel. Vi navngiver feltet "Kontakttype".
- I feltet "Area" skal du vælge det feltområde, som feltet skal tilknyttes. I dette eksempel vælger vi "Udvidet kundeinformation".
- Klik på "Gem" for at oprette feltet.
-
Find det nye felt på kontaktprofilen
- Det nye felt vil nu være tilgængeligt på kontaktprofilen.
Der kan laves op til 200 felter pr. objekt, så du kan sagtens have flere forskellige sektioner/feltområder med datafelter afhængig af dine behov.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.