Digitaliseringsstyrelsen skriver:
Digital Post-løsningens primære formål er at sikre, at posten kommer frem. Hvis vi ikke får en forretningskvittering fra et modtagersystem, så har vi ikke sikkerhed for, at modtager har modtaget posten, og derfor er vi nødt til at aflevere posten på anden vis.
I denne situation starter vores gensendelsesflow, som kører i 7 dage, hvor vi løbende forsøger at aflevere meddelelsen igen. På dag 1 og dag 4 sendes der desuden en e-mail til den tekniske kontakt, der er angivet på modtagersystemet, samt til den forretningskontakt, man også kan angive på modtagersystemet.
Hvis der ikke kvitteres inden de 7 dage er udløbet, så lukkes modtagersystemet automatisk, og vi forsøger at aflevere posten til primærmodtagersystemet for organisationen. Hvis det er primærmodtagersystemet der lukkes, afleverer vi i stedet posten til organisationens postkasse på Virk. I denne forbindelse er det relevant at være obs på, at virksomheder kun har ét modtagersystem, så de vil altid opleve, at posten lander på Virk.
I bullitform:
- Et modtagersystem skal kvittere for hver eneste meddelelse
- Det skal ske senest 7 dage efter vi har forsøgt at levere første gang, og ellers deaktiveres modtagersystemet.
- Hvis man oplever, at ens eneste modtagersystem er deaktiveret, vil posten i stedet lande på Virk
- Organisationen kan selv gå ind i Administrativ Adgang og aktivere systemet igen
- Hvis man har behov for at få flyttet post fra Virk over i modtagersystemet (fx for de dage hvor modtagersystemet var deaktiveret), kan det ske via servicerequest til Netcompany. Der er en formular specifikt til dette ("flyt post fra Virk") på https://digidp.atlassian.net/servicedesk/customer/portals
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.