Update!
Digitaliser.dk har den 24 februar 2023 lagt den her artikel op: Opsætning af modtagersystemer
Når en organisation sætter et afhentningssystem op, som f.eks. IMS DigitalPost Modtager, uanset om det er en myndighed eller virksomhed, så afleveres al offentlig Digital Post til dette system. Det betyder derfor, at posten ikke kan læses på visningsklienterne listet herunder:
- virk.dk: https://virk.dk/digitalpost
- e-Boks erhverv: https://www.e-boks.com/danmark/da/hvem-kan-du-faa-post-fra/
- mit.dk: https://mit.dk/hvem-kan-du-faa-post-fra
Digitaliseringsstyrelsen afleverer ganske enkelt meddelelsen til afhentningssystemet i stedet for at lægge det i organisationens postkasse i Digital Post-løsningen. Det gælder uanset om det er Digital Post sendt fra andre myndigheder, uopfordrede skrivelser fra borgere/virksomheder, der skriver via en borgerrettet visningsklient (borger.dk, Digital Post app, e-Boks og mit.dk), eller besvarelser på Digital Post, som myndigheden har sendt ud via IMS DigitalPost.
Det er derudover en vigtig pointe, at myndigheden ikke vælger en visningsklient. Visningsklienterne agerer alle sammen front-end på den samme backend = Digital Post-løsningen. Det betyder at borgere fx kan skrive til Digitaliseringsstyrelsen fra alle borgerrettede visningsklienter (borger.dk, Digital Post app, e-Boks og mit.dk), og omvendt se deres post fra myndigheden på tværs af visningsklienterne.
Vær opmærksom på følgende når der er tale om privat post - nedenstående tekst er fra Digitaliseringsstyrelsen:
”Hvis vi kigger på den rent private post i stedet, fx banker der sender post til e-Boks eller mit.dk, så er det lidt anderledes. Det ligger helt uden for Digital Post-løsningen, og her er det afsenderen der styrer, hvilken platform der er i spil. Hvis man sender til e-Boks kan modtager kun læse på e-Boks, og tilsvarende hvis man sender til mit.dk, så kan modtager kun læse på mit.dk.”
For mere information læs her https://digst.dk/it-loesninger/digital-post/vejledninger/
Visma IMS opfordrer til support her:
Hvis man oplever problemer med ovenstående, skal de meldes til digitaliseringsstyrelsens support
For myndigheder: http://ngdp5.etrack1.org/form1.htm/
For virksomheder: https://support-virkdigitalpost.virk.dk/
For hjælp opsætning til den nye administrative adgang for NgDP, kan man tilgå formularen her: https://support-digitalpost-aa.virk.dk/ - fra den administrative portal er det også muligt at melde fejl.
Visma IMS står naturligvis til rådighed i vores support imssupport@visma.com
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.