En arbejdsplan skal være tilknyttet en sagsskabelon før den kan benyttes til sager af pågældende type.
Se artikel Opret arbejdsplan for yderligere information om hvordan man opretter og tilknytter en arbejdsplan til en sagsskabelon.
I følgende eksempel vises, hvordan der er oprettet en arbejdsplan og tilknyttet til sagen "Personalesag".
Når der ansættes en ny i jeres organisation, oprettes en personalesag - arbejder I med journalplan i IMS Case, vælger du den nøgle, hvor sagen skal oprettes og trykker på det lille plus:
Har du flere sagsskabeloner til rådighed, vises en liste over de tilgængelige skabeloner (sagsskabelonerne er med til bl.a. at styre rettigheder på sagen, så det er vigtigt, der vælges den korrekte skabelon, læs evt. mere om sagsskabeloner her).
Vælg i dette tilfælde "Personalesag", hvorefter du præsenteres for oprettelsesbilledet, hvor det er muligt at indtaste de grundlæggende metadata vedrørende sagen fx titel, beskrivelse med mere. Klik på fanen "arbejdsplan" og vælg mellem de tilgængelige arbejdsplaner.
I dropdown listen kan du vælge de skabeloner, som er tilgængelige for denne type sag og nedenfor ses de opgaver, som er tilknyttet arbejdsplanen. Det er muligt at justere opgaverne og tilføje nye til listen, såfremt der er behov for dette. Arbejdsplaner kan både være tilknyttet skabelonen som standard, så de altid bliver oprettet fra start, eller blot være tilknyttet, så man kan importere arbejdsopgaverne, hvis det er nødvendigt.
Når du er tilfreds med arbejdsplanen og har indtastet sagsmetadata, klikkes "ok" for at oprette sagen. Herefter kan sagen tilgås og du kan klikke på fanen "opgaver" på sagen for at se opgaverne fra arbejdsplanen.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.