Kontaktbegrebet kan figureres på baggrund af en kontakt eller et kundeperspektiv. Denne artikel tager udgangspunkt i kontaktdatabasen er opsat med et kundeperspektiv, hvorfor menupunktet hedder ”kunder” og ikke ”kontakter”.
Du kan se kontaktdatabasens opsætning i et kontaktperspektiv her.
Overblikket over kundedatabasen skabes ved at klikke på hovedmenuen ”kunder” (1). Herfra det totale antal kunder ses (2). Nye kunder oprettes ved at klikke på "+ Opret ny kunde". Herefter kommer et pop-up vindue op, hvor der som minimum skal udfyldes Kundenavn (4).
Derudover er der mulighed for at bladre i listen såfremt der er flere kunder end der kan være på en side (5). I kundelisten kan du ligeledes angive hvor mange kunder der skal være per side (6).
Kundeprofil
Standard metadata
En kunde har som standard en række metadata felter, som kan udfyldes efter behov. Det er felter som fx kundenavn, adresse, e-mail, cvr nummer med videre. Disse felter er placeret i sektionen kontakt information og vises kun i det øjeblik at feltet er udfyldt
Konfigurerbare felter
Udover standard metadatafelter har du mulighed for at konfigurere yderligere felter, som du ønsker placeret på profilen. Disse felter kan samles i individuelle sektioner som eksemplet nedenfor, hvor vi har et felt med "Nøgleinformation". Yderligere information vedrørende konfigurerbare felter kan findes i artiklen 'Konfigurerbare felter på kunder'.
Kundeaktiviteter
I højre kolonne af kunde profilbilledet finder du øverst oppe sagslisten, som lister alle de sager, hvor kunden er tilknyttet som en part (enten den primære eller sekundærer). Du har mulighed for at filtrere og sortere på alle kolonner i sagslisten.
Opgavelisten lister de sidste ti aktive opgaver som vedrører kunden. Du har mulighed for at redigere opgavens metadata eller oprette en ny opgave på kunden direkte fra opgavelisten. Ønsker du at se alle opgaver på kunden klikkes på fanen opgaver på kundeprofilen.
I den fælles stammappe har du mulighed for at oprette mapper og gemme dokumenter på kundeniveau.
Tilføj kontaktperson til kunde
Du kan tilføje en kontaktperson til en kunde ved at klikke på fanebladet "kontakter" og herefter på knappen "tilføj kontaktperson". Ved oprettelse af en ny kontaktperson er felterne fornavn, efternavn og e-mail obligatoriske og sidstnævnte skal være unik i IMS Case.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.