Kontaktbegrebet kan figureres på baggrund af en kontakt eller et kundeperspektiv. Indeværende artikel tager udgangspunkt i et kontaktperspektiv, hvorfor menupunktet hedder ”kontakter” fremfor ”kunder”.
Kontaktkonfiguration kan tilpasses under generelle indstillinger i Administrationen, hvor der vælges hvorvidt I ønsker at anvende Kunde, som kontaktbegreb eller kontakter.
Ydermere er det muligt at opsætte regler for, hvorvidt brugere selv kan oprette og redigere virksomheder og kontakter, eller det kun er administratorer, der kan dette.
Endvidere tages der herunder stilling til, hvorvidt kontakterne i jeres system skal angives med et unikt ID.
Kontaktbegrebet anvendes i IMS Case omkring personer og organisationer. I hovedmenuen tilgår du ”kontakter”, hvor du har mulighed for at vælge sektionerne personer og organisationer.
Kontaktoverblik
Kontaktpersoner tilføjes under fanen ”kontakter” og herefter trykkes på knappen ”+ opret ny kontakt”. Ved oprettelse af en ny kontaktperson er felterne fornavn, efternavn og e-mail obligatoriske og sidstnævnte skal være unik i IMS Case.
Ved oprettelse af sager eller opgaver i IMS Case er det muligt at knytte sag eller opgave til en kontakt. Såfremt der er knyttet sager eller opgave til kontakten, vil disse fremgå på kontaktprofilens side. Derved giver kontaktsiden et samlet overblik over personens aktiviteter.
Overordnet er kontaktprofilen opdelt i to vertikale kolonner, hvor venstre side indeholder stamdata omkring kontakten, hvor den højre viser de seneste aktiviteter.
Standard metadata – Kontakt information
En kontakt har som standard en række metadata felter, som kan udfyldes efter behov. Det er felter som fx navn, CPR, e-mail med videre.
Konfigurerbare felter
Udover standard metadatafelter er det muligt at konfigurere yderligere felter, som ønskes placeret på profilen. Disse felter kan samles i individuelle sektioner som eksemplet ovenfor viser med ”opmærksomhedspunkter”. Yderligere information vedrørende konfigurerbare felter kan findes i afsnit ”Konfigurerbare felter (egne felter).
Aktiviteter
I højre kolonne af kontaktsiden ses øverst oppe sagslisten, som lister alle de sager, hvor kontakten er tilknyttet som en part (enten primær eller sekundær). Det er muligt at filtrere og sortere på alle kolonner i sagslisten.
Opgavelisten lister de sidste ti aktive opgaver som vedrører kontakten. Opgavens metadata kan redigeres og der kan ligeledes oprettes en ny opgave tilknyttet kontakten direkte fra opgavelisten.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.