I IMS Case kan nye sager oprettes på flere forskellige måder. Du kan enten oprette sagen fra sagslisten, fra kontakt eller kundelisten samt via integration til fx Microsoft Office eller Libre Office.
Se et kort eksempel på oprettelse af ny sag i filmen eller læs eksemplet i artiklen nedenfor.
I dette eksempel oprettes en sag direkte fra sagslisten. Når du er logget ind i IMS Case skal du klikke på menupunktet "Sager" (1) og i nederst venstre hjørne klikke på knappen "+ opret ny sag" (2)
Vælg den type sag som du ønsker at oprette. Du bliver kun præsenteret for de sagsskabeloner, som du har rettighed til at se. Når du har valgt hvilken sagsskabelon du ønsker at oprette, bliver du præsenteret for oprettelsesdialogen. Her skal du indtaste den nødvendige metadata som kan variere på baggrund af sagstype.
Du kan også oprette sager direkte fra din journalplan, og derved sikre den rette placering ved sagsoprettelse. Hvis der i venstre side fremgår et blåt kryds, vil der ligge en undernøgle, som foldes ud for at kunne oprette en sag heri. For at oprette en sag trykkes derefter på det lille kryds i højre side, hvor du vil få vist de sagsskabeloner, som du har rettighed til.
Sagens titel (1) er et obligatorisk felt og udfyldes med en sigende titel for emnet. Sagsejer (2) er som udgangspunkt den bruger som opretter sagen medmindre andet er opsat på sagsskabelonen (se afsnit om oprettelse af sagsskabeloner). Du har mulighed for at ændre sagsejer til en anden IMS Case bruger eller gruppe (ændres der til en gruppe, vil sagen placeres under "Ikke tildelte sager").
Der kan ligeledes tilføjes en beskrivelse af sagen, som vises i overblikket over sagens metadata. Det kan være nyttigt med en beskrivelse, når man fx er flere, som deler dokumenter i samme sag.
Markeres "Begræns adgang til sag" (3) er det kun brugere og grupper, som du angiver som har rettigheder til at se eller redigere sagen. Du kan relatere sagen til en kontaktperson/kunde/organisation (4) således at du kan samle et overblik over alle sager relateret til en kontakt/kunde organisation.
Datofeltet med start og slutdata udfyldes i det omfang det kendes, startdato vil altid være dato for oprettelse af sagen, mens slutdato sagens kan stå tomt.
Datofeltet kan anvendes i forbindelse med sagskassation på sagen, hvilket knyttes på de enkelte sagsskabeloner, hvis dette ønskes. Læs mere om sagsskabeloner og sagskassation her.
Gør I brug af en journalplan kan du vælge den relevante journalnøgleplacering (5) og du har mulighed for at uploade dokumenter som relaterer sig til sagen (6).
Der kan være andre metadata felter i sagsoprettelsesdialogen afhængig af sagstype som du opretter.
Ikke alle felter er obligatoriske og du har mulighed for senere at redigere indhold af felter, såfremt du ikke har udfyldt alle felter ved sagsoprettelse eller du har behov for at justere data.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.