Fredag den 08-04-2022 kl. 10:25
Digitaliseringsstyrelsens underleverandør har rettet på issuet med forretningskvitteringer. Det har givet en markant forbedring på returneringen af kvitteringerne til digitalpost forsendelserne så forsendelserne får status afsluttet og efterfølgende arkiveret.
Torsdag den 07-04-2022 kl. 20:48
Det bagvedliggende issue er nu blevet løst, og forretningskvitteringer bliver afviklet i normalt tempo igen. Det forventes at den opbyggede kø er afviklet i løbet af natten til fredag, men sagen følges fortsat tæt.
læs mere her for mere info.
Torsdag den 07-04-2022 kl. 12:47
Vi oplever i øjeblikket store problemer med at få kvitteringsfiler retur fra digitaliseringstyrelsen. Problemet ligger hos Digitaliseringsstyrelsen, læs info fra Digitaliseringsstyrelsen og ikke på Visma IMS systemet.
I kan derfor opleve at forsendelser står og hænger i Digitalpost loggen. Vi forventer at alle forsendelser kommer ud som de skal, det tager bare længere tid end normalt. Nogle forsendelser er med stor sandsynligt allerede afleveret til slutbrugeren.
På admin.digitalpost.dk under hændelseslog kan der tjekkes om forsendelserne er behandlet i det nye system. Hvis en forsendelse er valideret og er grøn så er alt ok, Hvis forsendelse ikke er valideret og er røde så kan forsendelse ikke leveres til slutbrugeren. Grunden til at dette ikke kan ses i Digitalpost loggen skyldes at vi ikke har fået kvitteringerne retur.
Da rigtige mange nu er tvunget til at tjekke hændelsesloggen oplever flere problemer med at tilgå admin.digitalpost.dk.
Se her for yderligere info.
Torsdag den 07-04-2022 kl. 11:44
Det ser ud til at der er store problemer hos Digitaliseringsstyrelsen eller deres udbyder:
Læs her
Torsdag den 07-04-2022 kl. 09:46
Forsendelserne bliver sendt, tjek På admin.digitalpost.dk under hændelseslog kan der tjekkes om forsendelserne er modtaget i det nye system. Hvis de er valideret og grøn så er alt ok. Hvis de ikke er valideret og er rød så er modtageren fritaget eller der er noget galt med modtager info.
Kvitteringerne er ikke kommet tilbage til vores system, derfor står de som behandler i Digitalpost.
Torsdag den 07-04-2022 kl. 08:30
Digitaliseringsstyrelsen har meldt det her:
Der er opleves i øjeblikket kø på aflevering af kvitteringer på afsender på REST.
Det betyder at der leveres kvittering, men at der er store forsinkelser. Midlertidig workaround er at anvende hændelsesloggen, hvis der er behov for at undersøge om specifikke meddelelser er valideret OK. Der er ikke nogen tidshorisont på endelig udbedring på nuværende tidspunkt, men det vigtigt at pointere at kvitteringer fortsat udsendes – dette sker dog langsommere end ønsket hvilket medfører at der opbygges kø.
Leverandøren er i gang med at fejlsøge.
I kan læse mere her
Onsdag den 06-04-2022 kl. 09:55
Grundet lange ventetider på modtagelse af kvitteringsfiler fra Digitaliseringsstyrelsen, oplever mange kunder desværre at deres digitalpostforsendelser hænger i loggen med status ’behandler’.
Vi forventer at alle forsendelser kommer ud som de skal, det tager bare længere tid end normalt.
Vi monitorerer kontinuerligt systemet og sikre os at der hele tiden kommer forsendelser afsted.
Fredag den 01-04-2022 kl. 10:41
Der opleves store forsinkelser på udsendelser i øjeblikket
Torsdag den 31-03-2022 kl. 17:19
Vi oplever problemer med udsendelser i øjeblikket og vi er ved at efterforske problemet.
Opdater løbende.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.