Digitaliseringsstyrelsen har sendt nedenstående ud til landets myndigheder
"Digital Post-projektet har nu nået en stor milepæl. Nu har I nemlig mulighed for at tilgå Næste generation Digital Posts produktionsmiljø. Her vil I kunne opsætte jeres rigtige kontaktstruktur og rigtige systemer, og begynde at tildele adgange til de medarbejdere, der skal have adgang til den nye løsning.
Vi har demonstreret processen for at få adgang på et webinar, hvis man gerne vil se det gennemført, før man selv giver sig i kast med det: https://app.livestorm.co/digitaliseringsstyrelsen-1/ngdp-introduktion-til-hvordan-man-far-adgang-til-administrativ-adgang-og-rettighedsportalen?type=light
Processen kan dog kort opsummeres således:
- Start med tilgå http://admin.digitalpost.dk/.
- Herfra vil I kunne logge ind med et medarbejdercertifikat fra jeres myndighed.
- Det første man mødes af, er vores vilkårsflow. Her skal man angive nogle forskellige informationer, udpege en rettighedsadministrator, og uploade en underskrevet version af vores tilslutningsaftale, som I finder på http://www.digst.dk/digital-post/tilslutningsvilkår
- Herefter kan man tilgå vores rettighedsportal, og tildele rettigheder til andre medarbejdere fra jeres organisation.
Hvis I støder på problemer undervejs, så skal I oprette en sag på vores servicedesk, som I finder her: https://digidp.atlassian.net/servicedesk/customer/portals"
Læs yderlig her: https://digst.dk/nyheder/nyhedsarkiv/2021/september/myndigheder-kan-nu-tilslutte-sig-det-nye-digital-post/
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.